ИндексИндекс  Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори  ТърсенеТърсене  Регистрирайте сеРегистрирайте се  Вход  

Share | 
 

 Инструкции как да си изгориш генератора или стартера

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
plamil
Лада-фен
avatar

Пол : Male Брой мнения : 509
Точки : 2707
Рейтинг : 50
Регистрация : 19.02.2012

ПисанеЗаглавие: Инструкции как да си изгориш генератора или стартера   Нед Фев 19, 2012 11:50 am

превод от руски, източника е взет от tavria.org.ua

Купувах западен генератор в сервизния център «АГС»(генератори и стартери за западни автомобили) и в допълнение получих фирмената им брошура «Как да си изгориш генератора или стартера на своя автомобил». Прочетох я и мисля че ще бъде полезно за всички, особено за начинаещите. И така с малки съкращения:

«Компания «АГС» не носи никаква отговорност за пряка или косвена вреда, която може да бъде нанесена при непосредственото използване на тези съвети". Цялата информация е предоставена в познавателно-развлекателни цели!
В нашата работа едва ли не ежедневно ни се налага да се сблъскваме със ситуации когато клиенти с недоумение възкликват: "Ама, как (генераторът, стартерът) могат да изгорят? Ама, как той въобще може да изгори? Аз нищо такова не съм правил!" По-надолу ние предоставяме няколко съвета, даващи отговор на въпроса, как бързо и надеждно да изгориш здрав агрегат. Надяваме се, че ще Ви послужат в това увлекателно дело.

И така, как да изгориш ГЕНЕРАТОРА

1. Най добрия и бърз способ – „Размяна на полюсите”. Разменете местата на проводниците от клемите на акумулаторната батерия, при това е възможен не само оптичен ефект (ярка светкавица вътре в генератора, леко димно облаче), но също така и звуков (от щракване до потропване и съскане), обонятелен (О-о! Този непредаваем аромат на горящи проводници!) и накрая, тактилен (изгаряне 1-3 степен – подбира се експериментално!). След употребата на този способ, диодния мост изгаря с вероятност 99%, статорът - 60%, реле-регулаторът - 20%, кабелите - 10%, целият автомобил - 0,01%! Способът е много ефективен при "помощно стартиране". Възможни странични ефекти – изгаряне на бордовите компютри, релето на мигачите, авторадията и т.н. Големият плюс - не изисква специални навици и знания, леко се усвоява от начинаещи.
2. Способ "Миене" – Измийте двигателя на своята коля.
Особено внимателно измийте генератора, като внимавате, така че потоците вода да облеят добре всички вътрешности на агрегата. В никакъв случай не продухвайте генератора след миенето! Веднага палете двигателя и включвайте повечко консуматори - всички светлини, отопление,климатик, музика. Ако ефект не се получи - повторите опита. Ефектът ще се появи, повярвайте! Плюс - изгорелия генератор ще бъде чист.
3. "Дядовия" метод – сваляне на плюсовата клема акумулатора при работещ двигател, като за проверка на зарядната система. Процентът на изгорелите релета се увеличава до 50-70%. Способът изисква определена тренировка – главно, за да се предизвикат повече искри. Възникващите във веригата високоволтови комутационни процеси рано или късно са длъжни да изгорят нещо във Вашия генератор, или в крайна сметка в колата! Както винаги, препоръчително е да се включат повечко консуматорчета – светлини, климатик. Способът не е много ефективен на стари коли, но на новите, ако ви провърви, може наведнъж да изгориш борд-компютъра, мигачите, музиката. Главното – да вярваш че ще стане така!

4. Способ "Локва"- способът, които се използва от множество авто-любители, дори не подозирайки за това. При това много искрено, като деца, са уверени, че автомобилът и неговите агрегати, включително генератора, по водонепроницаемост са длъжни да бъдат подобни на подводници (случая с "Курск" не се брои). Един такъв несъстоял се капитан на "Мерцедес" на въпроса: "А голяма ли беше локвата?" отвърна: "Не, изгасна, след като минах само към шеисе метра (!), пък и плитко беше отначало, а края на локвата въобще не се виждаше!". Както станало ясно по-късно, това станало лятото на морето.
Дерзайте! Колко много неизследвани глъбини чакат своите първооткриватели! И още един прост съвет - локвата да се преминава на възможна максимална скорост, внимателно следейки, за това пръските равномерно да обливат двигателното пространство. Отсъствие на защитни кожуси и кори многократно ще ви облекчи във Вашата сложна задача. Много голям плюс - способът може да се използва практически ежедневно, не излизайки от колата!
5. Способ "Меломан", за големи мераклии! Монтирайте във Вашата колица супер-дупер-мега-хипер яко касетофонче, чифт CD чейнджъри, два-три лампови усилватели по 200-300 вата, субуфер 500 вата, десетина колонки, по-добре петнаисетина. Въобще, колкото повече – толкова по-добре! Басове за 12 – 15 хиляди! (Не е измислица - има зафиксиран случай!) Включвайте! Ако след две минути генераторът все още работи, а характерния дим и мирис все още ги няма – значи Вие сте монтирали прекалено евтина апаратура!
6."Акумулаторен" способ – най коварния и тайнствен от всички, доколкото осъзнаването му изисква разбирането на химически и физически процеси (ами поне законът на Ом, което не е дадено на всеки!) Просто казано- използвайте отдавна свършили акумулатори, не по-млади от пет – седем години. Колкото е по-стар – толкова е по-голяма вероятността, че в акумулатора ще се окаже че има окъсила клетка. При това акумулаторът може да дава признаци на живот – пали двигателя, зарежда се от зарядно устройство и т.н., но при това той става мощен паразитен товар във веригата на генератора. Имаме зафиксиран на един японски автомобил случай на утечка от акумулатора 60А (!) при номинален ток на генератора 70А. И на таралеж е ясно, че оставащите 10А едвам достигаха на моно инжекцията, а при включване на дълги светлини и климатик генераторът грееше така, че можеше да се използва за печене на яйца в походни условия!
Големият плюс на дадения способ е в това че той рано или късно ще се случи и без Вашето желание – „Трябва само да се научите да чакате”!!!

А сега малко за това, как да изгорим СТАРТЕРА.

7. Най добрия способ - "Класическия". Палейки двигателя, продължавайте да държите ключа в положение "Старт". За правилността на своите действия Вие можете да съдите по характерния вой, който в предсмъртни мъки издава всеки уважаващ себе си стартер.Ако Вие по природа не сте садист, то за да ускорите смъртта на любимия стартера може, подавайки "газ" да развъртите мотора до 3000-4000 оборота. При предавателно съотношение на оборотите на маховика и стартера някъде около 1/20 не е трудно да се пресметне скоростта, с която бендикса се опитва да догони оборотите на маховика при такива обороти на двигателя. Догонването еднозначно приключва с това, че силно запотения бендикс се прегрява и заклинва, приближавайки тъжния финал. Заклинения бендикс повлича след себе си или вала с планетния редуктор и ротора, или направо ротора при безредукторните стартери.След това вече бясно въртящия се колектор на ротора за някакви си секунди стрива на прах остатъците от четките, а самия ротор се нагрява до син цвят.
Понякога се случва да се откъснат четкодържателите, разхвърчава се на малки парченца пластмасовото колело на планетарния редуктор и т.н. и т.н., и даже се сцепва корпуса на стартера!!!
Накратко, когато вместо виене, стартера започне да издава неразбираемо гъргорене, или изпод капака се появи лек дим, процедурата може да се счита завършена. За всичко трябва да отидат максимум пет минути! По наши наблюдения този способ за борба със стартерите много се харесва на жените и лица с дървено отношение към техниката. Ще отбележим също, че неизправен контактен ключ често си присвоява ръководството на тази операция, особено на дизелови коли, където стартерите, като правило, имат голяма мощност, и съответно, през контактите на ключа текат значително по-големи токове, заради което контактите с времето прегарят и залепват.
8. Способ "Екологичен", други названия: "Икономичен", "За мързеливи", "Не искам да бутам!" Ако Ви е близка темата за екологията, то нищо не Ви пречи още сега да превърнете своята кола в електромобил. Няма бензина в резервоара? И не трябва! Смело ръгаме на скорост и завъртаме ключа на запалването! Ура! Върви!!! От този способ също така може да се възползвате, ако колата изгасне в голяма локва (е, няма да си квасите краката я!), влизайки в гараж, в общи линии, винаги, когато ви мързи, когато нямате желание да търсите нещо, да разберете нещо, абе въобще да откъсвате готиното си тяло от удобната седалка! Е какво пък! Няколкостотин метра могат напълно да се преодолеят по този начин, и това навярно ще бъде последната лебедова песен на стартера! Дори ако Вие се опомните по средата на пътя, след получените смъртоносни рани за стартерът вече няма живот на този свят. Ексхумацията на довършените по такъв начин стартери показват пълна идентичност на останките им с вътрешностите на агрегати, убити по "Класическия" способ.
9.Способ «Ефирен» - само за дизелисти (затова го пропускам).
10. Способ "Локва". Старият надежден способ, проверен от много поколения от онези упорити водачи, които считат, че автомобилът е длъжен да върви във всякакви атмосферни условия, и по какви да е пътища. Е какво пък, хладния душ за стартера и след това затоплянето му – това е добра закалка за истинския стартер. Жалкото е само това, че много от тях след това почват да "кихат", "кашлят", много от тях неочаквано ги "удря паралич" и се заклинват, тъй като често роторът просто здраво ръждясва барабар със статора. Може тогава просто да го свалиш и удавиш, в близката река.»

Превел от руски: plamil
Върнете се в началото Go down
 
Инструкции как да си изгориш генератора или стартера
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-
» Карти показващи истински и дълбоки чувства
» lenormand - Още значения за любов,здраве,професия и комбинации
» Подредба за влюбени с Големи Аркани
» Дяволът и Любовта
» 10 - Колелото на съдбата

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
Форум за срещи от третия вид :: Авто-Мото-ЖП :: Автомобилен спорт-
Идете на: