ИндексИндекс  Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори  ТърсенеТърсене  Регистрирайте сеРегистрирайте се  Вход  

Share | 
 

  КОМПОНЕНТИ НА ПРОФИЛАКТИЧНАТА ПРОГРАМА ДВИЖЕНИЕ

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
oldcastle
Admin
avatar

Пол : Male Брой мнения : 2010
Точки : 4770
Рейтинг : 81
Регистрация : 12.08.2011

ПисанеЗаглавие: КОМПОНЕНТИ НА ПРОФИЛАКТИЧНАТА ПРОГРАМА ДВИЖЕНИЕ   Вто Фев 21, 2012 3:28 pm

Вече е установено, че орган, който се оставя да без­действа по-продължително време, закърнява. Муску­лите губят своя силов заряд.
***
За развиване и поддържане на силите и на мус­кулния тонус, а с това и на цялостното здравословно състояние на организма, няма възрастови граници.
На каквато и възраст да е читателят на тези редове, той трябва да знае, че може винаги да започне наваксване на пропуснатото. Раздвиже­ното тяло не допуска ранно остаряване и болести, свързани с хиподинамиятаЧовек трябва да се научи да води трудов и инициативен живот
***
И тъй като движението се явява в най-разнооб­разни форми, а те от своя страна и със свои изисква­ния, нека да поговорим за най-обикновената и разп­ространена форма на движението -
1.ХОДЕНЕТО ПЕША
Добре е при тази разходка да се върви бодро, бързо и с лекота. От време на време да се притичва по няколко крачки. Да се следи за положението на гръбнака, на гръдния кош. При дихателните упраж­нения въздухът да се поема дълбоко за раздвижване и тонизиране на целия гръден кош.
***
При ходене трябва да се внимава центърът на тежестта на тялото да бъде върху задната част на бед­рата. Стойката да бъде изправена, раменете - осво­бодени от напрежение.
Специалистите, които работят в тази област, препо­ръчват ходенето пеш да не бъде по-малко от 3-4 км на ден.
Препоръките на японските специалисти са десет хиляди стъпки на ден за поддържане на здравето - крачкомерът трябва винаги да бъде в джоба ви.

2.ГИМНАСТИКА
Д-р Пол Брег, този изключителен спортист на 90 години с рекордни пости­жения, пише:
„С гимнастиката мъжът може дотолкова да увеличи силите си, че не само да се справи с текущи­те си професионални задължения, но и да има доста­тъчно енергия да задоволява и други свои интереси и хобита. Гимнастиката дава възможност за удължаване на живота поне 20-40 и повече години, за разлика от мързеливите и тези, които движението не ги интересува.
Гимнастиката може да направи от жената това, което тя трябва да бъде и което е заложено у нея от природата -прекрасна, нежна, ведра, спокойна, вечно млада и преди всичко - вечно женствена.
Няма значение колко са календарните ви години. Вие можете да започнете още днес да връщате стрел­ките на биологичния си часовник чрез програма за редовна гимнастика..."
***
Включването на гимнастиката във всекидневната ви програма трябва да започне сутрин и вечер само по няколко минути, които постепенно да се увелича­ват.
Освен раздвижването на бездействащите през деня мускули и стави трябва да се обърне особено внимание върху:
*.гръбначния стълб, тъй като той с право се нари­ча гръбнак на живота. От неговото състояние зависи състоянието на целия организъм. Да се започва с раз­движване на шийните прешлени и се завършва с тазните сектори.
*.Вторият пункт от тялото, на който трябва да се отдели също голямо внимание, са коремните мускули -коремната преса. Те трябва да бъдат в своята стегна­та и нормална форма и да не се допуска никакво наслояване на тлъстини.
*.С работата върху коремната преса да се включват и упражнения, поддържащи мускулите на врата и шийните прешлени.


Но каквато и системна гимнастика да сте възприе­ли, трябва да се помисли по-задълбочено за
3.СУТРЕШНА ЗАРЯДКА
Човешкото тяло наподобява музикален инстру­мент - например арфа, която трябва да се настройва, за да може всяка струна „да звучи" както трябва. При събуждането и ставането сутрин и психиката, и муску­лите са вяли и е необходимо известно усилие, за да се нормализира състоянието им.
***
Първите включени в гимнастиката движения са ле­ки и по-бавни. Темпото се засилва с повтарянето им. С усилване на темпото и засилване на дишането се полу­чава затопляне. Включват се дихателни упражнения с пълно поемане на въздуха. Всеки подбира упражнения­та според времето, с което разполага, оформяйки своя индивидуален комплекс, който става необходимост с ежедневно повтаряне.
***
С вземането на душа след гимнастиката или поне след една кратка фрикция тялото вече е съвсем събу­дено и раздвижено. Движенията не са забавени, а сво­бодни и нормални.
След тези процедури освен чаша минерална вода, чаша билков чай с лимон и малко мед или само изяж­дане на някакъв сочен плод тялото не се нуждае от нищо друго




КОНТАКТУВАНЕТО С ВЪНШНАТА СРЕДА,
т. е. за прекия контакт с природните сили и слънцето, които изискват друг подход.

1.СЛЪНЦЕТО
Самите слънчеви лъчи са мощно бактерицидно средство.
Препоръките на специалистите за слънчевите бани са да се правят сутрин до 11 часа и следобед от 15 часа, тъй като в часовете от 11 до 15 ч. лъчите са най-силни и носят голям заряд радиация.
***
Набавяне на слънчева енергия, чист въздух, земен магнетизъм, космични сили и пр., допринасящи за об­щото здравословно състояние.
Този, който се оплаква от непоносимост към слън­цето, трябва да помисли за пропуските си в начина на живот, както и в начина на хранене.

2.ВОДАТА
Успоредно със слънцето трябва да се ползва и во­дата, като на първо място са естествените водоизточ­ници - море, езеро, река, изворчета - къде каквото се намира. Но ако те липсват - достатъчна е дори една кофа вода, с която да се полеем след слънчевата баня.

3.ФИЗИЧЕСКИЯТ ТРУД
Вече е устано­вено от науката, че работата в градината се явява като истинска форма на ТРУДОТЕРАПИЯ - раздвижва­ща, зареждаща със сили и лекуваща.
Сега ми се иска да цитирам думите на френския ле­кар Тисо: „Движението може да замени някои лекарства, но всички лекарства не могат да заменят движението."
Да се работи
ДО УМОРА, НЕ И ДО ПРЕУМОРА.
Всеки е в състояние да следи постепенно настъпва­щата умора при каква да е физическа дейност и същест­вено условие е да се стигне до умора, но не и до преумо­ра. Със стигането до умора се повишават възможности­те на нервната, мускулната и съдовата система, на терморегулацията и т. н. Само при това условие все­ки орган, система или функция получават развитие. При всяка тренировка до резултати се достига само с достигане до умора.


ПОЧИВКАТА
Въпреки че вече се казаха няколко думи за почив­ката, искам пак да напомня, че
работа - движение -почивка са основни закони на нашия начин на жи­вот
и те не бива да бъдат забравяни и пренебрегвани.
Природата е неумолима и нарушения не се търпят. Ра­боти ли се повече, отколкото трябва - лошо; почива ли се повече, отколкото трябва - пак лошо. И при двата случая се стига до израждане и болести.
***
С корек­ция на храненето, с включване на движението, с редовно и макси­мално контактуване с природната среда, среща със студа, с вятъра, природните водоизточници, с топлината, в пряк контакт със слънчевите лъчи, с природните и космичнитпе сили и т. н. животът взема съвсем, друг облик, душевната настройка ще при­добие друг вид - изпълнена с оптимизъм и интерес към живия пулсиращ живот.


ДА СИ ИЗВОЮВАМЕ НЕ ГОДИНИ, А ДЕСЕТИЛЕТИЯ!
Животът на човека преминава в три етапа: младост, средна възраст и старост. Това са периоди в развитието на всяко живо същество на Земята.
***
Тук искам да цити­рам неврохирурга д-р Галина Шаталова: „Биолозите ус­тановиха, че съществува определено съотношение меж­ду периода на развитието на животното от неговото раж­дане до пълното му развитие и продължителността на живота му.
При различните видове то е 1:7 и 1:14. Човек стига до своето пълно израстване и развитие докъм 22-25 години, което означава, че би трябвало да живее най-малко 150-170 години. А какво се получава на практи­ка?
***
Време е да се преборим с един от най-разпростране­ните предразсъдъци, че след 40-50 години започва оста­ряването и на 60-70 години човекът вече е в истинската си старост. Заживее ли се с тази мисъл (то се знае, че внушението и самовнушението са реално действащи си­ли), наистина настъпва преждевременно остаряване. Започва отпускане, увеличаване на теглото, натрупване на тлъстини. Всичко това води до мързеливост, апатия и старчески неврози.
***
Естествено с напредване на годините малко по малко органи и функции се поизхабяват, амортизират се, но ако се подхожда с разбиране, спадът не може да вземе такива размери, че човекът да бъде доведен до паразитно съществуване,
***
Истината е, че само здравето осигурява пълнокръвен и истински деен живот. Само тогава човекът чувства, че живее и че е една активна част от света.

Но нека направим накрая една съвсем опростена схемичка на това, което изисква от нас природосъобразната форма на живот:
1.ХРАНЕНЕ - семпло и ограничено, с предимство на растителна храна в нейния натурален вид.
2.ДВИЖЕНИЕ - включено във всичките му разно­видности. .Водене на инициативен начин на живот.
3.РАЗТОВАРИТЕЛНИ ПРОГРАМИ - практикуване на гладните дни за изчистване на токсичните субстан­ции и на всичко излишно. Основно хигиенизиране на вътрешната среда на организма.
4.ДУШЕВНА НАГЛАСА - за да има здраве, трябва да се култивира добрина, етичност, любов към човека и към всичко живо на този свят.
Безспорно това не е всичко, но това са магистрали­те, по които трябва да се върви. Тънкостите са още много, но до тях стига само този, който добре е усвоил материята и е постигнал желаното истинско и естествено здраве.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Вярно е, че предложената лечебна система с ползва­нето на плодово-чайния режим е разбираема за всекиго и е учудващо проста. Но тя е проста за болния и за незадълбочено мислещия, не и за лекаря.
И тази простота беше постигната в резултат на изключително дълъг мис­ловен път и търсене на истината.
С право Гьоте възклик­ва: „Досадно е, че истината е така проста!"...
***
Мога със сигурност да кажа, че природосъобразната медицина и гладолечението са медицината на Бъдещето.
Гладуването насочва лечението към, корекция на отклоненията в средата - изчис­тване на токсините, които нарушават нормал­ния живот на органите. С връщането и нормали­зирането на тази среда той постепенно сам, си оздравява.
И тук правилото е
борба за овладяваме на себе си

НЕОБХОДИМО Е ЛИЧНОСТТА ДА ВЪЗВЪРНЕ ИСТИНСКИЯ СИ ВИД.
Вътрешният лекар ДА СТАНЕ истинският ЛЕКАР!

Върнете се в началото Go down
http://bg.pcriot.com/news.php
 
КОМПОНЕНТИ НА ПРОФИЛАКТИЧНАТА ПРОГРАМА ДВИЖЕНИЕ
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
Форум за срещи от третия вид :: Здраве :: Диети-
Идете на: