ИндексИндекс  Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори  ТърсенеТърсене  Регистрирайте сеРегистрирайте се  Вход  

Share | 
 

 Лечебните свойства на кълновете

Go down 
АвторСъобщение
oldcastle
Admin
avatar

Пол : Male Брой мнения : 2010
Точки : 5053
Рейтинг : 81
Регистрация : 12.08.2011

ПисанеЗаглавие: Лечебните свойства на кълновете   Чет Фев 23, 2012 6:58 pm

Те са максимално обогатени с всички необходими за човешкия организъм вещества от изключително природен характер.

Кълнове от соя - смекчават симптомите на климакса, снижават риска от онкологични заболявания, регулират телесното тегло, засилват имунната система, помагат срещу стреса.

Кълнове от слънчогледови семена - укрепват нервната система, забавят стареенето, имат добър козметичен ефект, помагат при стомашно-чревни и сърдечно-съдови заболявания.

Кълнове от люцерна – забавят стареенето, засилват имунната система, съдържат всички необходими витамини и минерали, нискокалорични.

Кълнове от пшеница – засилват имунната система и подмладяват организма, нормализират работата на стомашно-чревния тракт, очистват организма, подобряват състоянието на кожата и ноктите.

Кълнове от леща - повишават нивото на хемоглобина, незаменими за безупречната работа на мозъка и нервната система, идеални за преодоляване на анемията и пролетната умора.

Кълнове от ръж – засилват нервите и мускулите, особено подходящи за хора, занимаващи се със спорт или заети с тежък физически труд.

Кълновете са прораснали семена и истинско складирано в тях здраве! Ядат се предимно сурови. Най-приятно е да се прибавят към салата. Може да се задушават с други зеленчуци, както и да се прибавят към ориз, картофи и т. н.


Върнете се в началото Go down
http://bg.pcriot.com/news.php
oldcastle
Admin
avatar

Пол : Male Брой мнения : 2010
Точки : 5053
Рейтинг : 81
Регистрация : 12.08.2011

ПисанеЗаглавие: Re: Лечебните свойства на кълновете   Чет Фев 23, 2012 7:04 pm

Защо именно покълнало зърно?
По време на покълването в семената се пробуждат и разгръщат мощните биологични енергии на синтез и трансформации, присъщи на живите организми. По този начин само за няколко
денонощия биологичноактовните в-ва: ензими, витамини и антиоксиданти, нарастват от 3 до 10 пъти, а основните хранителни съставки: белтъчини, мазнини и въглехидрати, се трансформират в много по-лесносмилаеми протеини, липиди и скорбяла.

Когато семената покълнат, в тях стават резки промени: инхибиторите се унищожават, нишестето се превръща в малцова захар, белтъчините – в аминокиселини, а мазнините – в мастни киселини. Същото става в организма при храносмилането. Излиза, че голяма част от работата в покълналите семена вече е извършена. Нещо повече, в тях се синтезират полезни вещества и се мобилизират резерви, за да се насочи цялата енергия за развитие на растението. Консервираните и дремещите сили на семената се съживяват и се освобождава колосален потенциал за раждането на новия живот.

Покълналите семена притежават лечебни и биостимулиращи свойства. Преди всичко витамини и микроелементи, подобряване обмяната на веществата, изчистване на организма, укрепване на имунитета, повишаване на работоспособността и излекуване на множество болести. Покълналите семена имат всичко, което предвидливо е заложила в тях природата за развитие на новия живот и за оцеляване в агресивна среда. Те са прекрасно балансирана, лесно усвоима храна и едновременно ефикасно лекарство.

Пшеницата и царевицата могат да се ядат сурови. Пшеничените кълнове притежават изключителни лечебни свойства. Трябва да се сдъвкват добре (поне по две супени лъжици дневно), но ако в устата ви се образува нещо като дъвка, значи този сорт не е подходящ и се налага да потърсите друг. За съжаление бобовите кълнове нямат приятен вкус в суров вид. Изсипете ги в гореща вода и след като кипне, ги отстранете от огъня. За нахута е достатъчно да го залеете с кипяща вода и да го оставите десетина минути да престои.

Как най-лесно да си произведем покълнали семена в домашни условия?
Накисваме семената във вода, докато набъбнат и омекнат (вижте таблицата за престоя във вода на вида семе ). Когато това стане, отцеждаме водата (може да използвате сито или марля за по-лесно изплакване ). Поставяме ги на сянка при стайна температура, като през 12 часа изплакваме обилно с вода. Когато семената образуват кълнове, вече са готови за консумация.





Семена - Времето във вода - Консумация на кълновете
Червен фасул - 12-24 часа - 3-5 дни
Люцерна - 4 часа* - 6-7 дни
Жито - 10-12 часа - 2-5 дни
Сминдух - 10-12 часа* - 3-4 дни
Соя - 12-24 часа* - 3-6 дни
Фасул - 12-24 часа* - 2-6 дни
Леща - 12-24 часа* - 3-5 дни
Нахут - 12-24 часа - 3-5 дни
Слънчоглед - 4 часа* - 1-2 дни
Ечемик - 12 часа* - 3-4 дни
Царевица - 12-20 часа* - 2-3 дни
Просо - 8-10 часа* - 3 дни
Овес - 12 часа* - 3 дни
Грах - 12 часа* - 3 дни
Фъстъци - 14 часа* - 3-4 дни
Тиква - 10 часа* - 2-3 дни
Ориз - 12 часа* - 3-4 дни
Ръж - 12 часа* - 2-3 дни
Сусам - 4-6 часа* - 1-3 дни


Най-богати на витамин С са кълновете от ечемик.
Калций доставят от семената на босилека и слънчогледа.
Желязо – семената от моркови, спанак, червено цвекло, праз.
Освен житото на витамин Е са богати кълновете на овеса, нахута и лещата.

Това е една рецепта, с която може да започнете деня си, така че към обяд да не усещате умора:
Смесват се по една супена лъжица: житни кълнове, смлени орехи, кълнове от сусам,
стафиди и настърганата кора от лимон. Прибавяте и изцедения сок на половината лимон.
Струва си да опитате тази нискокалорична закуска.




Върнете се в началото Go down
http://bg.pcriot.com/news.php
uragana
Старият Пират
avatar

Пол : Male Брой мнения : 1312
Точки : 3798
Рейтинг : 68
Регистрация : 20.02.2012

ПисанеЗаглавие: Re: Лечебните свойства на кълновете   Вто Мар 27, 2012 7:30 pm

h025 Кълнове в БУТИЛКА...ПШЕНЕЧНИ И ТО,НЙ ОБИЧАМ ДА АПВАМ... laugh
Върнете се в началото Go down
Sponsored content




ПисанеЗаглавие: Re: Лечебните свойства на кълновете   

Върнете се в началото Go down
 
Лечебните свойства на кълновете
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
Форум за срещи от третия вид :: Здраве :: Нашето здраве - какво и как-
Идете на: